صداي مخاطبان گلشن مهر


پیام شهروندان |

1

ياداشت سپهر سياسي

 بسيار عالي بود

 

به ظاهر دهه 70 استحاله ايدئولوژيک اتفاق افتاد و نگاه چپ ضد امريکايي به گفتگو تمدنها تغيير شکل داد و راستي هاي موافق سازش مدل مک فارلين دهه 60 به ضد امپريالسيم تبديل شدن که غير از اين بود بعد از نيامدن ميرحسين در انتخابات 76 و کنسل شدن حضور حسن روحاني بعلت کشته شدن فرزند! و با حمايت آيت الله هاشمي راست از چپي هاي سنتي در 48ساعت قبل 2خرداد 76 يک سنت  شکني رخ داد  صف ارايي جديدي از گفتمان امام را با بروز آوري جديد ارائه داد اما اين بخاطر نفوذي هايي در درون جريان چپ و برخي روزنامه ها که اصل چپ پيرو خط امام با سابقه  تسخير لانه جاسوسي در فاصله 25 سال  قبل حافظه تاريخي خود از آن يعني جنبش و شهداي 30تير 1330 و جريان کودتاي 25 تا 48 مرداد 1332را فراموش کردن! ودمه دستي هاي دهه 60 که هيچ جايگاهي در قدرت و نخبگان نداشتن به راست و جريان بعد 2خرداد 76 اصولگرا تبديل شدن که تا دهه 80 و بعد از عبور از امثال ناطق نوري نسل راديکالي را به ظهور رساندن و معتدلين خود را هم تحمل نکرده و نزديک  11 سال حکومت کردن چپ سنتي ديروز که گفتمان امام را با همان صراحت و منطق اعلام مي دارد امروز به نام اصلاح طلب و اصولگراي معتدل  معروف شده که تعريف آن اصولگراي اصلاح طلب مي شود و پزشکيان و موسوي  هم خود را اصولگراي اصلاح طلب مي نامند از ابتدا در همان جريان چپ وجود داشت  بطور کل  متشرع بودن آگاه بودن بروز بودن در مسائل  پيرو نظر کارشناسي حق و عدالت و اعتدال نشانه چپ سنتي بوده که اگر نبود اوايل انقلاب با آن همه کارشکني چيزي از جمهوري اسلامي نمي ماند

 

قاسمي کبريا

 

2

دوگانه تقريبا درستي براي 49.5 درصد جامعه است. ولي براي 50.5 درصد غايب انتخابات  واژه ديگري لازم است.

 

3

در اين انتخابات، تحرکات راست سنتي کاملا به نفع تکنوکراتها بود و بنظرم واژه توسعهگرايان با ظرافت خاصي انتخاب شده است.

4

 ايران رتبه يک نابودي آبهاي زيرزميني را دارد.

 

5

چندين مصاحبه و مقاله از دکتر حق شناس نشر داديد. شايد مطالبش جز به جز صحيح باشد ولي پيوستگي ندارد. اين مطالب بيشتر بعنوان منتقد ميشود به آن نگاه کرد و مقايسه ايي است و مطالب راهبردي در آن نميشود يافت. فقط حول يک جمله ارتباط با دنيا با توسعه سياسي جهت توسعه اقتصادي ميچرخد. امروز قبل از بازگشت به اقتصاد جهان بايد زير ساختهاي اقتصادي داخل را اصلاح نمود. يعني فضايي فراهم شود، توليد ناخالص افزايش داشته باشد يعني ارزش افزوده ايي ايجاد شود بعد با توسعه سياسي بتوان صادراتي انجام داد که توسعه اقتصادي اتفاق بيفتد.

موسايي

6

دولت نبايد؟ يا حاکميت نبايد مالک اقتصاد باشد؟الان سهم حاکميت خارج از دولت در اقتصاد، بيشتر از همه است.

 

7

با درود و احترام خدمت آقاي قجري نويسنده محترم. مقاله وزين شما را در زمينه بحران آب در گلستان خواندم. با تشکر از شما براي پرداختن به اين مهم؛ از اينکه مسوولان استان و کل کشور؛ نسبت به بحران آب؛ اينقدر بي توجه هستند؛ واقعا متاسفم. از اينکه شب و روز؛ بحران غزه مساله اول کشور شده و متاسفانه حتي براي رهبر و دولت هم مساله آب؛ يک مساله دست چندم  محسوب ميشود؛ عميقا نگرانم. منابع بسيار محدود آب . . . توسعه بي حساب و کتاب کشاورزي با آبياري سنتي و فاقد تکنولوژي روز؛ . . . تشويق به افزايش جمعيت بدون هيچ توجهي به منابع و محدوديت هاي آب . . . باز گذاشتن مرزهاي کشور و ورود غير قانوني ميليون ها مهاجر فقط در چند ماه اخير... واقعا بايد با چه زباني به مسوولان  جامعه فهماند که مساله آب؛ اولي ترين بحران کشور است و هر اقدام و فعل و انفعالات اقتصادي کشاورزي مسکن و شهرسازي و جمعيتي و حتي سياسي بايد پيوست توجيهي بحران آب در سطح ملي داشته باشد. اينجانب؛ بعنوان يک فرد غير مرتبط به کشاورزي و اقتصاد ؛ و فقط بعنوان يک شهروند ايراني که استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکي هستم؛ هميشه دغدغه و توجه به آب دارم و در تماس با همسايه محترمي که کشاورز هستند، شرايط آب کشاورزي را دنبال مي کنم. همسايه محترم که البته سالي 150 الي 200 تن محصولات اساسي کشاورزي توليد مي کنند؛ بقول خود شان؛ زمين را با چاههاي متعدد شبانه ... سوراخ سوراخ کرده اند ... بايد تدبيري انديشيد که موضوع آب کشور براي رهبر و دولت و عناصر فرهنگي اجتماعي جا بيفتد و از ارکان توجه در کشور مطرح گردد و صدا وسيما؛ بطور وسيع از طريق اساتيد و کارشناسان به تبيين خطر آب بپردازند و دستگاههاي اجرايي اقدامات فوري و لازم و پيوسته و ادامه دار انجام دهند.

 

 دکتر محمودي

 

8

بسيارعالي. آشنايي من با ملاصدرا با کتاب قلندر و قلعه نوشته يحيي يثربي شروع شد، البته اين کتاب بصورت زندگينامه مختصري از ملاصدرا بود و به مسأله نور پرداخته شده بود.

 

9

درود و خداقوت ... اولويت اول استان ما انتخاب استاندار است ... نه بيان اقتصاد و معيشت از آقاي غير بومي. آقايان فرهيخته و دلسوز بسياري در استان ما هستند که ميشود از اولويت هاي آنها در روزنامه گلشن مهر نام برد.

 

10

اولويت اقتصاد براي استانداري که سکان استان گلستان را داشته و رتبه اقتصادي استان را تنزل داده!!! واقعا متاسفم براي افرادي که در رأس کار بودند و الان نقد ميکنند.

 

11

ديروز آقاي دکتر پزشکيان با انتخاب دکتر عارف ضربه بزرگي به انتخاب مردم زد. عارف 4سال راي اول مردم تهران را آورد ولي فردي محافظه  کار وخنثي بود  که ضعيف ترين عملکرد را در مجلس داشت.

 

12

سلام ودرود. اگرقرار باشدکشور مسير پيشرفت و توسعه را بپيمايد بايد در وحله اول رضايت مندي در داخل و تعامل خارجي با دنيا اتفاق بيافتد. رضايت مندي در داخل برآوردن حداقل انتظارات شهروندان حضوريافته در ميدان انتخاب و به صحنه آوردن اکثريت ناراضيان معترض است.