گلشن مهر يک رسانه متعالي است


تیتر اول |

مهران موذني - استاندار گلستان در روز خبرنگار که مصادف با بيست و پنجمين سالگرد تأسيس گلشن مهر بود، در بازديد از دفتر اين روزنامه ضمن تقدير و تشکر گفت: گلشن مهر همواره با دلسوزي و نگاهي فارغ از تعلقات خاص، اعم از جناحي و قومي مسائل استان را دنبال مي‌کند، چرا که از ابتداي کارش منشور اخلاقي داشته است.

رسانههايي مثل گلشن مهر حلقه‌ي مفقوده‌ي امروز کشور هستند

علي‌محمد زنگانه با تأکيد بر اصول حرفه‌اي و اخلاقي روزنامه‌نگاري عنوان کرد: هرجا اختلافي وجود دارد، از بي‌اخلاقي است. بايد در نظر داشت که رسانه‌ي سالم از ملزومات حکمراني سالم است که نياز به رفتار حرفه‌اي و يک منشور دارد. مجموعه‌ي فاخر گلشن مهر به عنوان يک رسانه‌ي سالم و متعالي که به برخي مسائل آلوده نشده و نگاهي دلسوزانه توأم با آينده‌نگري دارد، تحسين‌برانگيز است. من اين موضوع را با ذکر نام گلشن مهر در حضور وزير محترم فرهنگ و ارشاد نيز به ميان آوردم و از رسانه‌هايي مثل گلشن مهر به يک عنوان حلقه‌ي مفقوده ياد کردم. مجموعه‌ي گلشن مهر از افتخارات امروز ماست.

 

لزوم حضور رسانههاي متعالي در صحنه

استاندار گلستان حضور رسانه‌هاي متعالي را در شرايط کنوني حائز اهميت قلمداد کرد و افزود: متأسفانه امروز تعدادي رسانه‌ي ناسالم وجود دارد که تعدادشان کم‌تر از انگشت‌هاي يک دست است. بهترين عامل براي جلوگيري از انحراف برخي از رسانه‌هاي غيرحرفه‌اي، همين رسانه‌هاي متعالي هستند. رسانه‌هاي استان بايد از اين افراط‌ها و غرض‌ورزي‌ها جلوگيري کنند. يعني نظارت صنفي از سوي رسانه‌هاي سالم، متعالي و حرفه‌اي بر رفتار تعداد کمي رسانه صورت بگيرد.

 

 

 

 

نقش رسانهها در کاهش اختلافات

زنگانه در نهايت در مورد نقش رسانه‌ها در ايجاد وحدت خاطرنشان کرد: برخي به دنبال نزاع، اختلاف و تنش هستند.

بخش بزرگي از عقب‌افتادگي‌هاي استان گلستان به خاطر همين اختلاف‌ها بوده و ما امروز درگير مسائل ساليان گذشته‌ي ديگر استان‌ها هستيم...

اينکه حتي به قيمت آسيب ديدن معيشت مردم به دنبال شکست جناح رقيب باشيم، نهايت پستي است. سالم‌سازي فضا و کاهش تنش‌ها و اختلافات از جمله وظايف رسانه‌هاست. امروز برخي رسانه‌ها که نه تنها رزومه و شناسنامه‌ي مشخصي مانند

گلشن مهر در عرصه‌ي فرهنگي ندارند، بلکه دستاويز بعضي جريان‌ها نيز هستند، در راستاي اعمال فشار و افراط و تفريط عمل مي‌کنند. مطالبه‌گري صنفي موجب سالم‌سازي اين فضا خواهد شد.

 

گلشن مهر، فضايي براي نخبگان

احسان مکتبي، صاحب امتياز روزنامه‌ي گلشن مهر در ديدار با استاندار گلستان، از دستاوردهاي اين روزنامه در زمينه‌ي تقويت نيروي انساني ياد کرد و گفت: در حال حاضر، روزانه دست کم 2 هزار و 500 کلمه توليد مي‌کنيم. تيترها و يادداشت‌هاي اول ما همه توسط بخش قابل توجهي از نخبگان استان نوشته مي‌شوند که آن‌ها را در گلشن مهر جمع کرده‌ايم. اين يک سند افتخار براي توسعه‌ي فرهنگي استان است، در فضايي که همه از محدوديت‌ها و نتوانستن‌ها شکايت مي‌کنند، توليد روزي 2 هزار و 500 کلمه شاهکار بزرگي است. ما ادعا داريم که گلشن مهر يک پديده‌ي منحصر به فرد فرهنگي در کل کشور است. بايد ديد که آيا ديگران مي‌توانند در فضايي که گلستان از نظر رديف توسعه دارد، به چنين موفقيتي برسند؟

 

اصول کاري گلشن مهر

مکتبي در ادامه با تاکيد بر اصول شش‌گانه‌ي گلشن مهر خاطرنشان کرد: عامل موفقيت امروز گلشن مهر استمرار، هدف‌گذاري مشخص، اميدواري و تقويت نيروي انساني است. علي‌رغم حسن نيت استانداري در اين چند سال، انتظار داشتيم در دوره‌اي که هيچکس در گلستان به صورت روزانه توليد کلمه نمي‌کند، قدرشناسي بيش‌تري از گلشن مهر صورت بگيرد. امروز که گلشن مهر به چارچوب منحصر به فردش رسيده، خوب است که از تجربياتش در راه رسيدن به اين نقطه استفاده شود. اصول شش‌گانه‌ي ما که عبارت‌اند از: صداقت در اطلاع‌رساني، اعتدال، پرهيز از نفي ديگران، دفاع از حقوق شهروندان، توسعه و همزيستي به ما ياري رساند که حتي در صورت غرض‌ورزي ديگران به ما، از نفي آن‌ها پرهيز کنيم. همين موضوع سبب آرامش فضا و توسعه‌ي فرهنگي شد.

 

حضور برخي مديران استاني در دفتر گلشن مهر

صبح چهارشنبه، جمعي از مسئولين استاني به مناسبت روز خبرنگار و بيست و پنجمين سالگرد تأسيس گلشن مهر، در دفتر اين روزنامه حضور پيدا کردند. الهام متين، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان از جمله مديراني بود که به منظور قدرداني از گلشن مهر، مهمان اين مجموعه شد. همچنين عبدالحي ميرزاعلي، مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان ضمن حضور در دفتر گلشن مهر و تقدير و تشکر از اين مجموعه، جهت امضاي چندين تفاهم‌نامه در زمينه‌ي کودک و نوجوان با اين مجموعه ابراز اميدواري کرد. اصغر طهماسبي، مسئول دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه‌ي گرگان از ديگر مهمانان گلشن مهر در روز خبرنگار بود که بابت 25 سال فعاليت فرهنگي از اين مجموعه تشکر کرد. علي طالبي، مديرعامل گاز گلستان نيز با حضور در دفتر اين مجموعه، از نقش مهم رسانه‌ها در جهان امروز گفت و از گلشن مهر به عنوان پيشروي اين عرصه در استان گلستان ياد کرد.

عادل مصدقي، مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي گلستان با حضور در دفتر مجموعه‌ي گلشن مهر، به نقش پررنگ رسانه‌ها در بازتاب مسائل و دستاوردهاي استان اشاره کرد و از 25 سال فعاليت گلشن مهر در اين عرصه تقدير به عمل آورد. همچنين قاسمعلي برزميني، مديرکل ورزش و جوانان استان گلستان ضمن تقدير و تشکر از فعاليت‌هاي رسانه‌اي گلشن مهر، براي راه‌اندازي دوباره‌ي صفحه‌ي ورزش اين مجموعه ابراز اميدواري کرد. گفتني است که روزنامه‌ي گلشن مهر به مدت 19 سال داراي صفحه‌ي هفتگي ورزش بود. سيد محسن حسيني، سرپرست دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري از ديگر مهمانان گلشن مهر در روز خبرنگار بود که 25 سال تجربه‌ي رسانه‌اي گلشن مهر را دستاوردي در راستاي توسعه‌ي فرهنگي استان قلمداد کرد.رسانه‌اي گلشن مهر را دستاوردي در راستاي توسعه‌ي فرهنگي استان قلمداد کرد.