چرا واليبال صابر را از دست بدهد...؟ صابر کاظمي ستاره بي بديل واليبال ايران تنها قرباني باخت هاي واليبال کشور شد


یادداشت |

وحيد دليجه

 تيم ملي واليبال ايران در جام ملت ها برابر اکثر تيم هاي که قرار گرفت بازي را واگذار کرد، حتي در برابر تيم هايي که اولين بار به اين بازي ها راه يافته بود، شکست را قبول کرد و کام مردم و طرفداران واليبال را تلخ کرد، و در آسيا نيز نتوانست از قهرماني خود دفاع کند و در اين رابطه  تقوي رئيس فدراسيون واليبال کشور در يک مصاحبه  باخت هاي پي در پي تيم ملي واليبال کشورمان را نيامدن صابر کاظمي عنوان کرد و گفت: صابر کاظمي بايد به اشد مجازات برسد و سه سال از بازي واليبال محروم شود و امروز در کمال ناباوري اين بازيکن فوق حرفه اي و افتخار ايران و آسيا دو سال محروم شد و قرباني ناتواني فدراسيون واليبال کشور شد.  بنظر مي رسد رييس فدراسيون واليبال کشور براي پنهان کردن قصور فدراسيون و ناکارآمدي آن در جام ملت ها و ناکامي در آسيا با قرباني کردن صابر کاظمي مي خواهد اين افتضاح را پنهان کند و افکار عمومي را از عملکرد اين مجموعه دور کند، که بيان چند نکته در اين مورد به شرح زير اهميت دارد.

1_ آقاي تقوي چرا تيم ملي کشور ما قائل به شخص مي باشد و بازيکن جايگزيني براي اين پست ها ندارد..!؟ چرا تاکنون نتوانسته ايد به جاي صابر کاظمي ها، فرهاد قائمي ها، سعيد معروف ها، موسوي ها و  ... بازيکنان جايگزين در حد تيم ملي تربيت کنيد...!؟ اين امر نشان ميدهد، مشکل تيم ملي واليبال کشور ما صابر کاظمي نيست، بلکه کساني هستند که نمي توانند استعدادهاي درخشان واليبال کشور را پرورش دهند؛  مکرراً شاهد بوديم به خاطر تبعيض و يا هر موضوع ديگري  بازيکنان ترکمن  در رده هاي جوانان و نوجوانان از تيم ملي خط خوردند، همچنان که چند بازيکن ترکمن در رده نوجوانان و جوانان در تيم ملي خط خوردند، استعداد هاي که بايد شکوفا شوند و ديده بشوند را نابود مي کنيد.

 

2_ در ثاني اگر به جاي صابر کاظمي بازيکن جايگزين نداريد، چرا مي خواهيد او را دو سال محروم کنيد..!؟ چرا او را به تيم ملي باز نمي گردانيد....!؟

 

3_ چرا مي خواهيد ضعف سرمربي تيم ملي واليبال و انتخاب بازيکنان ضعيف در تيم ملي را سر صابر کاظمي خراب کنيد...!؟ مربي هاي ايراني توان و ظرفيت رقابت با تيم هاي بزرگ جهاني را ندارند، چرا از سرمربي هاي خارجي براي تيم ملي واليبال استفاده نکرديد و واليبال کشور را تحقير کرديد ...!؟

 

4_ آقاي تقوي خنده دار نيست باخت تيم ملي را به بازيکني که در زمين نبوده نسبت داده و خودتان و تمام فدراسيون واليبال کشور را از گزند انتقاد و قصور مصون بداريد ؟ تيم ملي واليبال در رقابت هاي اخير حتي به تيم هاي که اولين بار به رقابت هاي ليگ ملت ها آمده بود بازي هاي خود را واگذار کرد، آيا بازم صابر کاظمي مقصر بود ..!؟

 

5_ به غير از صابر کاظمي چند بازيکن ديگر هم به تيم ملي نيامدند ...!؟ تا زمانيکه افراد دلسوز و متخصص هدايت و مديريت واليبال کشور را به دست نگيرند، واليباليست ها به تيم ملي نمي آيند و يا حتي حضور آنها در تيم ملي گره اي را باز نخواهد کرد...!!

6_ مسئولان ورزشي کشور؛ طوري رفتار نکنيد صابر کاظمي نيز مانند  برخي ورزشکاراني که به هر دليلي استعداد خود را براي ديگر مليت ها خرج مي کنند استعداد خود را از کشور محروم کند...!!

 

7_ آقاي تقوي وقتي صابر کاظمي در تيم ملي با مربي خارجي بازي مي کرد  در عين مصدوميت يک تنه بازي را برد و ايران را قهرمان آسيا کرد، شما در آن زمان براي اين بازيکن فوق ستاره چه کرديد که امروز طلب کار شده ايد ...!؟

 

8_ وقتي  باشگاه واليبال گنبد نابود شد و باشگاه واليبال پاس آق قلا و  تيم شهرستان ترکمن که در حال نابودي است دنبال مقصر نگشتيد و سکوت کرده ايد..!؟ چه کسي در نابودي باشگاه هاي  واليبال ترکمن صحرا نقش دارد ...!؟ چرا بعد از نابودي باشگاه هاي واليبال چند شهر ترکمن نشين مي خواهيد بهترين بازيکن اين خطه را نيز نابود کنيد...!؟ پشت پرده افکار شما چه مي گذرد ...!؟

 

سخن آخر:

مسئولان واليبال کشور؛ مقصر اصلي شماها هستيد نه صابر کاظمي، و يقين بدانيد با قرباني کردن صابر کاظمي نمي توانيد قصور خودتان را پنهان کنيد و افکار عمومي را از عملکرد ضعيف تان  به سمت بازيکن  مظلوم سوق دهيد. ضمن اينکه چرا واليبال ايران  بايد ستارگان خود را از دست بدهد، بلکه مديران  ناتوان و مسئولان ناکارآمد در اين رشته ورزشي بايد واليبال را ترک کنند و جاي خود را به افراد شايسته بدهند.