وعده‌هاي کذب به بازنشسته‌ها ... آيا متناسب‌سازي و يا همسان سازي به سرانجام مي رسد؟


یادداشت |

محمودرحيمي  - سالهاست که دولتهاي مختلف در جمهوري اسلامي ظهور ميکنند و نامسئولانه وعده‌‌ي سر خرمن به بازنشستگان و مستمريبگيران ميدهند و ميروند و بازنشستگان حسرت به دل ميمانند. آنان که با خانوادههايشان جمعيتي عظيم و کثيري از کشورمان را تشکيل ميدهند و سالها به سيستمهاي مختلف اداري اين کشور خدمت کردند. دولتها براي گرفتن راي از بازنشستگان و خانوادههاي محترمشان وعدههاي جور وا جور ميدهند و بعد از بهدست گرفتن مسئوليت بهراحتي تمام وعدههاي خود را فراموش ميکنند و بازنشسته ميماند و حسرتي که بر دل خود و خانوادههايشان ميماند. اين قشر ضعيف و محروم سالهاست که ديگر اميدي به وعدههاي دروغين مسئولين ندارند. متاسفانه بازنشسته خود تنها نيست  بلکه بايد پاسخگوي زندگي خانواده، داماد، عروس و نوههاي خود در اين دوران سخت باشد. سوالي که از سوي بازنشستگان مطرح ميشود و احدي از مسئولان پاسخگو نيستند، اين است که مگر قانون متناسبسازي و يا همسانسازي در مجلس مصوب نشده است؟

مگر اين قانون از سوي دولت به صندوقهاي بازنشستگي ابلاغ نشده است؟

مگر قرار نبود که اين قانون در طي سه سال اجرايي شود؟

متاسفانه پنج ماه از سال 1403 ميگذرد و بازنشستگان پلي شدند براي پيروزي و رد شدن لشکر انتخابات و اين موسفيدها به همراه خانواده خود بهصورت فعال در انتخابات شرکت کرده و آراء خود را مجدد به جمهوري اسلامي دادند. اما دولت سيزدهم  به اين قانون اعتنايي نکرد و با پرداخت فقط يک ميليون تومان بابت هر ماه، بازنشستگان را تحقير کرده و به ريش سفيد آنان خنديدند. واقعا به روز سياه نشاندن اين قامت خميده به جز اين ميتوانست باشد؟ آيا نميتوانستند وعدههاي دروغ ندهند؟

چرا وقتي نميخواهيد و يا نميتوانيد قانوني را اجرا کنيد وعدههاي سر خرمن به اين قشر محروم و مظلوم ميدهيد؟ چرا قانونگذار قانون مينويسد و مجلس مصوب ميکند و شوراي نگهبان و تشخيص مصلحت نظام و ... تاييد مي کنند، اما اجرا نميشود؟! چرا بيهوده نهال اميد را در دل اين کهنسالان و ميانسالان ميکاريد؟ چرا اميدهاي واهي ميدهيد؟ آيا نميدانيد تبعات اين بيتفاوتي و بيتوجهي چيست؟ چرا بايد بازنشستگان از وزارتخانههاي مختلف در سرما و گرما براي مطالبات بهحق خود در کف خيابان بسر ببرند؟ و چرا با وعدههاي کاذب و عدم اجراي آن بازنشستگان را مجبور به اعتراضات خياباني کرده و سپس آنان را در اين سن و سال روانه زندان ميکنيد؟!

 

خبرنگار