صداي مخاطبان گلشن مهر


پیام شهروندان |

سلام. در ميدان هاي بزرگ جهاني عيارِ مردانِ بزرگ، نمود و ظهور مي يابد. به راستي که در طول تاريخ المپيک براي هميشه کشتي و تکواندو و وزنه برداري که نماد ورزش هاي انفرادي هستند آبروي ايران و ايراني بودند و هستند و خواهند بود... اگر هزينه اي که مثلاً براي چند فوتباليست مي شود، براي ورزش هاي انفرادي و قدرتي و تکنيکي مصرف شود بي شک افتخارات کشور ما بيش از پيش عملي خواهد بود. همان کاري که چيني ها انجام مي دهند. آنها براي کودکان خود از کودکي با سرمايه ي اندک و لازم در رشته هاي انفرادي سرمايه گذاري مي کنند و نتيجه اش برتري مطلق و هميشگي آنها  در مسابقات مستمر  المپيک مي باشد. اميدواريم که مسئولين ورزش ايران نيز با درايت و آگاهي و با کمک استعدادياب هاي مختلف، براي کوتاه مدت و بلند مدت برنامه هاي هدفمند و خوبي تدوين نمايند تا با کمترين سرمايه گذاري، شاهد شکوفاييِ فرزندان توانمند اين سرزمين باشيم.

 

2

يک نگاه کوتاه:

نشريات فراواني بخصوص بعد از حماسهي حضورِ مردميِ دوم خرداد در گلستان ظهور کرد که متاسفانه فوّارهاي برخاستن اما آبشاري فرو ريختند. چرا گلشن مهر ماندگار شد؟ از عوامل ماندگاري اين نشريه به نظر اينجانب - که قلمم در اين نشريه بالغتر شده - ميتوان به اعتدالي و منطقي بودن بخصوص در نگاه سياسي، عدم دستکاري و گزينشيِ اخبار بخاطر سلايق مديريت، مستند و واقعگرايي، تنوع انديشه و محتوا، ظرفيت و جنبهي نقد و از طرفي استفاده از ظرفيتهاي مختلف استان و اهل قلم، صفحهبندي و نگارش مناسب مطالب و ... درکل روش و منش اين نشريه بخصوص اخلاقگرايي و روحيهي خودمانيِ مسوول محترمش - به قول معروف *آهسته و پيوسته* بودن در کار قلم - است. با تشکر، تبريک و آرزوي موفقيتِ روزافزون

 

فرهادي

 

3

عرض ادب و احترام و درود. بيست و پنجمين سالگرد روزنامه وزين گلشن مهر گلستان را به شما همه همکاران گرامي تان که در کوي انديشه و قلم و شعر و ...رسالت سنگيني را بر دوش مي کشيد تبريک مي گويم.

 

برادر کوچک شما علي سهرابيان

 

4

بيست وپنجمين سالگرد روزنامه وزين گلشن مهر گلستان را تبريک ميگويم. سواي جايگاه فرهنگي و انساني و علمي آن روزنامه، احترام به ديدگاه هاي متنوع اجتماعي نويسندگان وخصوصا جناب سردبير آن روزنامه، جاي تشکر و قدرداني دارد. همچنان پويا و توانمند باشيد.

 

5

سلام. صبح شما بخير. پهلوان حسن يزداني سرمايه ملي و افتخار ماست. شجاع با اخلاق جدي و مردمي

ولي پدرش از شخصيت اجتماعي اين عزيز تجارت رفتاري دارد که دور از منش پهلواني حسن آقاست.

کاش دعاي خير پدر برقه راهش بود افسوس که اين غفلت آن پدر خدشه در افکار نزديکان وبستگان ومرتبطين ايجاد کرده اما در پهلوان زارع قبل از مسابقه ضمن دعاي خير براي فرزندش گفت: پسرم اگر مدال طلا کسب نکند خودش وجودش طلاست براي من.

 

6

سلام ودرود. در اين سرزمين پاک قهرمانان و پهلوانان نامدار و ماندگار کم نداريم. مجاهدان وياران حضرت امام درشکنجه و زندانهاي رژيم صفاک پهلوي وجانفشاني مردم درصحنه هاي مبارزه با ديوسياه ستم شاهي ،ايثار وفداکاري بي بديل رزمنده گان دفاع مقدس که نظيرش راجز در واقعه عاشورا نديديم، درعرصه فرهنگ وهنر، ورزش وجوانان،علم وفن آوري،صنعت وتجارت و...اماافسوس از يک نگاه عادلانه وعاقلانه

 

7

اي کاش ادمها صدمتر زير خط فقر قرار مي گرفتن

ولي يک ميليمتر زير خط فهم قرار نمي گرفتن

 

8

درود. بسيار قابل تامل و تحسين بود خواندن اين مقاله حداقل اين که ميرساند که مردي که از سياستمداران بوده و هست و قلم ش بدون ترس مينگارد. ممنون که درد و دل مردم را به تصوير قلم در آورديد. همين حد هم دلخوش کننده ست که کسي هست که خضر نبي شود که روزي يا شبي در خانه ما را خواهد کوبيد. طول عمر باعزت تر طلب ميکنم. شما انسان واقعي هستيد. مهربان بودن يک مرد چه شکوهي دارد. دلسوز بودن يک مرد چه اميدي در دلمان بذرافشاني خواهد کرد. قلم تان سبز

 

9

سلام درباره تيتر اول فقر  دکتر اسدي عکسش هم صدق ميکند مخصوصأ در مورد ايران  (  محمدي آريا)

 

10

چقدر  بحق و ريز بينانه ديده  شده و عنوانش کردي. واقعا نيازها روزمره و کمبودها، و احتياج،  ذوق نوشتن، نقاشي کردن  و بتصوير  کشيدن رو کور ميکنه

 

11

درود بر  گلشن مهر که پرچم آگاهي را با وجود همه ي مشکلات و نامهرباني ها ربع قرن  بر افراشته نگه داشته .

 به اميد صد سالگي گلشن مهر به اميد ايراني پر از مهر و محبت و گلشن و آگاهي خدا قوت تنتان به ناز طبيبان نيازمند مباد.

 

12

ان شاءالله قلم و قدم شما بر صراط بسط انديشه ثابت و سابق باشد.

 

13

وفاق در معني عام کمک و همراهي و پرهيز از پاچه گيري است. اگر بر مبناي نظر اصولگرايان تعريف شود ديگر آن وفاق نيست بلکه آن نفاقي است که از ائتلاف دو رويکرد حاصل شده است که هيچيک با مردم رو راست نيست. اگر منظور و خواسته مردم هم هميني بود که افول گرايان از آن ياد مي کنند قطعا مردم نيازي به توجه به جريان فکري مقابل آنان نداشتند با رضايت و طيب خاطر آنان را بر مي گزيدند. پس حالا که چنين نيست صحبت از وفاق يک مغلطه براي ماندن در دايره است. دايره ميداني که هيچ باور و اعتقادي به رويکرد مجريان جديدش نداشته و ندارند. پس تلاش ماندن در اين دايره جز پاچه گيري و کند کردن حرکت مديريت جديد چه برداشتي از آن مي توان داشت. رئيس جمهور پزشکيان اگر به اين مهم توجه نکند و خواست مردم را ناديده بگيرد و اجازه حضور اين تفکر شکست خورده تحت پرچم وفاق را بدهد هم اميد را از مردم سلب نموده و هم توان توسعه و حرکت را از ماشين اقتصاد کند نموده است و اعتماد نخبگان و کاردانان را هم از همراهي و ياري از دست مي دهد و مترسکي بيقواره از دولت جديد به نمايش خواهد گذاشت. پس بايد تا دير نشده به ميثاق با مردم برگردد و به خواسته آنان توجه نموده و پايدار و شکيبا بجاي قبول هزينه و بار سنگين بر دوش خود آن را به دوش تحميل گرايان و جريان حداقلي هدايت نمايد و صادقانه با مردم گفتگو کند. والا خسراني بيشتر از حضور افولگرايان بر جامعه تحميل خواهد نمود.

 

محمد رضايي نژاد

 

14

سلام ودرود. بحث وفاق واژه پسنديده اي است اما بايد همه جريانات به سويه سهم خود را پرداخت کنند درتمام ادوار جريان حاکم به محض در اختيارگرفتن دولت جناح قريب را از دم تيغ گذراندن ودرميدان رقابت نيز از حربه ناصوابي براي شکست رغيب بهره بردند و حال سرسفره وفاق که آقاي پزشکيان پهن کرده نشستند وبه ريش همه ميخندند و چنان بيرحمانه به هواداران پزشکيان ميتازندکه داد همه را درآوردند و چنانچه فردا بر مسند رياست دولت بنشينند مجدد همه را از دم تيغ خواهند گذراند.

 

15

25 سال استمرار در تلاطم تاريخ چيزي جز همت بلند مجموعه اي بي نظير نيست. راه تون مستدام.

 

  با تشکر حامد دليجه

 

16

بيست وپنجمين سالروز انتشار روزنامه گلشن مهر که مشرف بر رعايت اصول و قواعد فرهيختگي و قلم زدن ميباشد را محضر حضرتعالي و همه همراهان سخت کوش را تبريک عرض نموده، پايداري در عرصه اطلاع رساني بمنظور روشنگري را برايتان خواستارم.

 

ارادتمند علي اکبر رايجي

 

17

با آرزوي موفقيت براي گلشن مهري ها که  در اين روزگار پرآشوب دغدغه انسان و آزادي را دارند.

 

عيسي وحداني

 

18

اين حرکتِ فرهنگيِ بسيار خوبي است و حتي اينجانب قبلها هم خواهش کرده بودم که چه خوب ميشود مثل خيلي از جاهاي کشور، تيمي مشاور و متخصص براي نامگذاريها در کنار اداراتِ مربوطه همواره باشد و تا جاي ممکن از نامهاي مرتبط با منطقه و نيز نخبگانِ استفاده شود. مثلاً شهرداري عليآباد کتول اسم آن محله يا خياباني را که شاعران زندهياد استاد ملا اکبر و حسين ديلمکتولي در آنجاها زندگي ميکردند به اسم ايشان بگذارد يا نميدانيم از اسم پهلوان رضا سوختسرايي ( که سايهاش بر سر ورزش مانا باد!) و نيز نام شادرَوان استاد خنياگر اسماعيلخانِ معززي و ...استفاده شده در جاي متناسب شهرستان؟ يا شهرداري فاضل اباد نام خياباني که مرحوم سيدضيا ميرديلمي در آنجا زندگي مي کردند و نيز از اسم شادرَوان دکتر عيناله علا و البته خيابان يا محلهاي که استاد خنياگر مرحوم عيسي فيوج زندگي مي کردند و ...استفاده خواهند کرد؟ اين نامگذاريهاي مناسب و خوب در خيلي جاهاي کشور سالهاست دارد اتفاق مي افتد. بههرحال ما از اين حرکت خوب شهرداري فاضل آباد به عنوان شروع تقدير و از مهندس خوشفکر آقاي کميل واعظي تشکر مي کنيم.

 

عباس فرهادي

19

وقتي اولين شخص بعد از استاندار که مسئول حوزه اجتماعي و فرهنگي استان هست بدون ذره اي تعهد پستش رو به ولع کسب سمت جديد  رها ميکنه و ميرود چه انتظاري از مديرکل ميشه داشت.  مديران دولت رئيسي حتي حفظ آبروي رئيس دولتشان را نکردند. در جلساتشون شرکت ميکنيم، حالمون بهم ميخوره از تعريف و تمجيد بدون مصوبه و خروجي موثر.... اين طايفه  خوب مرد ميدان بودن را به منصه ظهور رساندند.

 

20

 توفيق شما طي ربع قرن تلاش و مجاهدت بي وقفه در حوزه رسانه و انديشه و آگاهي و خبر و ... را به شما و همسر گرامي و تيم پرتوان گلشن تبريک ميگويم. از اينکه توفيق حضور در اين آيين با ارزش را نداشتم تاسف خوردم و لازم ديدم از اين طريق ضمن ارج نهادن به همت والا و انديشه پوياي شما، توفيق روز افزون تان را در ارتقاي سطح آگاهي و دانش و انديشه ورزي استان و کشور از خداي بزرگ طلب نمايم.

پاينده و پر ثمر باد عمر گرانقدرتان حسين تسليمي

21

سلام ودرود. هزار وعده خوبان يکي وفانکرد، باورنکردن وعده هاي دولت فرهنگ ايراني شده است. بدعهدي دولتها سبب شده بازار دلالان رونق بگيرد،کشاورز بخاطر اينکه سريعتربه پول فروش محصول برسد و بتواند بدهي هايش ناشي از قيمت نجومي بذر،کود،سم وکليه نهاده ها را پرداخت وبراي کشت بعدي آماده شودبه ناچارگندم را به خريداران خصوصي با قيمت ناچيز وبدون تضمين ميفروشندچون چاره اي جز اين ندارند. طبعا با بي رقبتي کشت فصل بعد را شروع کرده واميدي به آينده ورفع مشکلات پيش رو ندارد.

 

22

بايد به سيره ي بزرگان ديني عمل مي شد، اين همه بي اخلاقي،  رنج و مشکلات عديده ممکن نيست.

وهيچ سرمايه اي مهم تر از اعتماد مردم به حاکمان ،  جهت بقاي حکومت متصور نيست.

 

23

سلام مخاطبان شما سه دسته اند اول مردم کوچه بازار براي آگهي وآگاهي دوم همفکران سوم منتقدان

من از طبقه گروه اول وعوام هستم گاهي اشاره به عملکرد مديران يا ترک فعل انان ويا اولويتهاي استان وشهرستان نقد ثمره سفرهاي استاني دولتمردان ازهرسليقه اي  شرايط زندگي واينده يک استان متاثر از عواقب تفاهمات يا تقابل کشورهاي همجوار وساير کشورها  جنگها وصلح کشورها موضعگيري قدرتهاي سياسي واقتصادي شرايط اقليمي رفتار حاکميت ونحوه برخورد با پديدهاي اجتماعي داخلي همه درروند اميد يا ياس

سيل مهاجرت يا مهاجرت معکوس درزندگي مردم اثرگذار است. به هرجهت گلشن مهر با همان اصول کلي مورد نظر توانسته درمقايسه با ساير جرائد استان موفق تر محبوبتر ماندگار تر باشد هيچ موجود زنده و بالنده اي بدون ايراد وعيب نيست که يقينا اين بحث شامل گلشن مهر هم خواهد شد. اميدوارم بدانيد من بپاس ارزش محتوايي گلشن مهر هميشه مشتري محتوي بودم وهستم در اين رهگذر شناخت از مديريت فهيم بادرک و درايت  آن روزنامه  را نبايد انکار کنم مدتهاست فقط مي خوانم واصلا توقع ندارم ونداشتم که مطلبي ازجانب بنده نوشته بشه همين کفايت مي کند که بازخورد مطالب يا گاهي تيتر اولويت هاي مد نظرم را محضرتان منعکس کنم ازخداوند توفيق دولت وفاق ملي را ازدرگاه خداوند آرزومندم که به نظرم هنوز شجاعت وتدبير ودور انديشي اقاي پزشکيان درمرحله اول با الهام از مطالب مناظره رقابتي اينده ثابت خواهد شد که اين قدم اول چقدر سخت وچقدر مفيد است نمي خواهم ايشان را با گورباچف مقايسه کنم که گلاسنوست وپروستوريکا درتحول اقتصادي وگشايش درفضاي باز سياسي ومناسبات بين المللي چقدر موثر بود چون بعد از طرح موضوع مديران بعد بايد ديد چگونه عمل خواهند کرد.

 

جعفر گرزين

 

24

سلام ودرود. زنده ياد دکتربسکي بر اساس طينت پاکش خالصانه خود را درخدمت حفاظت وپاسداري ازمخلوقات الهي قرارداد وازتمام توان وتا نفسهاي پاياني دراين مسيرمجاهدت نمود. حقير چند بار افتخار ديدار ايشان دراستانداري داشتم که براي پيگيري امورات زيست محيطي وبعضا شرکت درجلسه مرتبط حضورداشتند. خاطرم هست درسيل سال 80فيلم کوتاهي ازايشان دراخبارشبکه سراسري پخش شددرجنگل گلستان درکناردرختان تنومندسقوط کرده ناشي ازسيل زانو برزمين گذاشته ودستش را بر زمين ميکوبيد و اشک ريزان فريادميزد جنگل مرد. گويا نزديکترين عزيزانش را ازدست داده باشد. امثال دکتربسکي که تمام زندگي مادي ومعنوي خود را وقف خدمت به بشريت نموده در دلها و درتاريخ جاودانه خواهدماند.

روحش شاد

 علي اصغر ميرزايي