صداي مخاطبان


پیام شهروندان |

1

سلام و ارادت. واقعيت اينه که مناظره يعني تبادل نظر و گفتگو با استدلال و برهان و قاعدتا  در چارچوب اخلاق و اصول اما متاسفانه واژه مناظره در ادبيات سياسي ايران بويژه بعد از مناظرات سال 88 تغيير ماهيت داده و تصورات و ذهنيت مردم نسبت به آن تغيير کرده است. در حال حاضر مناظره يعني آوردن دليل اعم از منطقي و غير منطقي براي تخطئه کردن افراد و شخصيت ها که گاه از حد توهين و تخريب هم مي گذرد و باعث له شدن شخصيت افراد مي شود و متاسفانه خيلي هم طرفدار دارد. اين گونه مناظرات و در نهايت اينکه اصل هر چيزي خوبه ولي ما از معنا تهي اش مي کنيم.

 مرسي از دغدغه جنابعالي و روزنامه گلشن مهر

 

 

2

سلام و خداقوت. چقدر اين متن  درباره رويا فروشي قوي و تخصصي نوشته شده عالي بود.  البته  در برخي از آمارها و نقل قول هاي ارائه شده نظر دارم اما خيلي خوب بود. آفرين يعني کلاس متن، در حد دکتر نيلي و غضنفري و ... است. قلمي شيوا، تحليلي درست مبتني بر آمار وارقام واقعي. اينه اي شفاف پيش روي رويا فروشان خوش باورانش

 

3

اين تلقي که «بايد جامعه را به سوي فلاح هدايت کنند» نگرشي خطرآفرين در تاريخ بوده. مسئله اساسي در نسبت آزادي و امنيت و ثبات و نقش دولت، پرسشي بنيادين در باب ماهيت دولت هست: آيا دولت وظيفه بهروزي و هدايت شهروندان را دارد يا کنار زدن موانع بر سر راه سعادت فردي؟ پاسخ به اين پرسش به دو نوع رويکرد بنيادين منجر شده.

 

4

به اعتقاد من مهمترين خصيصه استاندار نه داشتن مدرک است نه سوابق سياسي و انقلابي. فقط بايد داراي بينش باشد. بينش محروميت زدايي از اين استان. بايد کشاورزي نوين گسترش يابد وکشاورزان و باغداران حمايت شوند. گردشگري بايد نهادينه شود، ديوار دفاعي گرگان ثبت جهاني گردد،شهرها آباد شوند، در روستاها سالنهاي ورزشي احداث گردد، صنايع تبديلي ايجاد گردد تا ضايعات کشاورزي و باغي کم شود و.... تاکنون استاندار دلسوزي در اين استان ظهور نکرده و فقط به فکر منافع خويش بودند و رفته اند. حيف از اين استان پر پتانسيل ولي بي بهره از دانش و درآمدسرانه

 

5

سلام کاش آمار  فضاي آموزشي گلستان را هم مينوشتيد. چيزي حدود 28000 مقطع متوسطه اول و دوم و سه هزار کودک ابتدايي بازمانده اند. اين آمار رسمي، غير رسمي خيلي بيشتر از اينهاست واين که اين آمار کودکان ايراني به غير افغان ها در استان است

من در حوزه بازمانده از تحصيل خدمت ميکنم و اين کودکان يکي از دغدغه هاي من هستند.

 

6

سلام ودرود. متاسفانه دولت مردان دولت سيزدهم همه چيز را رو به پيشرفت جلوه ميدهند.

با آمار وارقام بي اساس اعلام ميکنند وضعيت اسف باري را به حالت عالي تغيير دادند ولي مردم شرايط بسيار وخيم و غيرقابل تحملي را حس مي کنند.

 

7

سلام ودرود. ساختارستادمرکزي آقاي پزشکيان در استان تلفيقي از نخبگان جريان اصلاح طلبي بود البته ميتوان گفت بطورقطع نواقصي درترکيب وجود داشته ليکن شيوه عمل وعملکرد قابل قبولي ارائه شده است و درفرايند تعيين گزينه پيشنهادي استاندارعليرغم برخورداري ازشيوه صحيح اما برخي از انتظارات ناديده گرفته شد ازجمله عدم حضور روساي ستادغرب استان در شوراي راهبردي و بانوان. همچنين کم رنگ بودن بچه هاي روستا در ساختار ستاد و شورا. درمجموع اقدامات ستادمرکزي قابل تقديرميباشد.

 

8

سلام.عبور از كوتوله  هاي سياسي، موجز، خواندني و واقع بينانه بود.

 

9

علاوه بر ديوار گرگان به صدور مجوزهاي نابخردانه عده اي  تهي مغز سودجو براي  برافراشتن ستونهاي سيماني اپارتمانها که هوا را  از مردم بيچاره مي گيرد توجه شود شايد مهمتر باشد.

 عيسي وحداني

 

10

سلام بسيار عالي و سپاس فراوان براي تمامي زحماتي که در راستاي اعتلاي فرهنگي، اجتماعي و هنري و..... استان متحمل مي شويد.

 

11

سلام ودرود وسپاس ازنشريه وزين گلشن مهرکه توجه ويژه  به ميراث تاريخي وجهاني درمعرفي آن  به مردم استان وکشورهمت نموده است. زمانيکه درسازمان کشاورزي استان شاغل بودم درسرکشي مزارع وعبور از روستاها گاها ديده ميشد روستائيان مجاورت ديوارگرگان خشت وآجر آنرا را براي خانه سازي و ديوارهاي اطراف محل سکونت از محل اصلي جداکرده ونادانسته مسبب تخريب بخشي ازديوارگرگان بودند.خوشحاليم درچند دهه اخيرمسئولين کشوري واستاني متخصصين و متوليان امرهم درکشف نقاط پنهان ديوار وهم  درجهت ثبت تاريخي درتلاش هستند.

 

 علي اصغر ميرزايي

12

سلام ديوارگرگان  در حد آمايش استان لحاظ شده  و هيچگونه کاربري تاثيرگذار بر آن در يک دوره فاصله ضربه گير گرفته نشده است.

 سپاس -دکتر سلمان ماهيني