صداي مخاطبان گلشن مهر


پیام شهروندان |

1

چقدر ميتوانند آبها را  نگه دارند؟ تزريق به سفره آبهاي زيرزميني کنند؟تقريبا هيچ. سهم ما از اين بارندگي ها فقط سيل وتخريب هست.

 

2

روح آيه اله طالقاني  شاد. يادش گرامي. از جمله روحانيون فرهيخته وارزشمندي بود که ميتوانست در روند نظام و انقلاب تاثيرات مثبت و موثري داشته باشد اماحيف که ........

 

3

تشکر ازحساسيت و احساس مسئوليت شما در زمينه صيانت و حفاظت از محيطزيست. قطعا آگاهي بخشي شما بسيار موثرخواهد بود. برقرار باشي .

 

4

برخي رفقا در نوشتار خود به گمان، معاني واژه ها را نمي دانند ولي به کار مي برند.  مانند  عقب گرد يا انحطاط فرهنگي

 

5

سلام ودرود. هر انقلابي با اهداف و نيات خاصي آغاز و ادامه ميابد. انقلاب اسلامي بانگاه ايدئولوژي بنيان رژيم استبداد را برکند و در ادامه راه به تمام زواياي جامعه ازجمله  درحوزه فرهنگ، سياست، اقتصاد، نظامي و انتظامي وحتي ورزش و عرصه هاي ملي رنگ ولعاب ايدئولوژي بخشيده ودشمن تراشي کرده وتقريبا باتمام دنيا روابطش تيره وتار و از نيازهاي واقعي جامعه غافل ماند و بي اعتمادي مجامع جهاني و بين المللي ايران را از گردونه توسعه و پيشرفت بازداشت دعواهاي سياسي وايدئولوژي داخلي هم فرصت تصميم گيري صحيح وعاقلانه را از حاکمان صلب کرده. بجاي حل معضلات و مشکلات اساسي عملا کشور درگير نزاعها وحاشيه هاي بي معني شده ونتيجه اش جز بدبختي، بيچاره گي، عقب ماندگي و فقر فلاکت چيز ديگري نبوده است و امروزعربستان به ريش ما ميخندد وميگويد براي حفظ آبروي منطقه بايد براي ايران استاديوم ورزشي بسازيم و يا عزت و اقتدار ما به مرحله اي رسيده که هرکشور بي نام نشان انگشت تهديدش را بسوي ايران گرفته و شرايط کشور بگونه اي است توان عکس العمل و پاسخگويي ندارد چرا که آنان ميدانند ايران  منزوي و درگير مشکلات اقتصادي واجتماعي دروني توان مقابله باهيج تهديدي را نخواهد داشت.

 

6

سلام ودرود. پاسداشت وگراميداشت گرگان ابتکار مبارکي است و بهانه اي خواهدبود براي شناخت ناشناخته هاي اين شهرتاريخي، علمي، مذهبي وغني از ظرفيتهاي گوناگون. ظاهرا عده اي مقدس نما درصدد حذف آن از صفحه تاريخ هستند و در بعضي از دولتها اقدامات تقابلي داشته ودنبال برنامه هاي جايگزين بودند.

 

7

براي گلستان خود را به زحمت نيندازيد و دنبال استاندار نگرديد، آن هم استانداري اصطلاحا شايسته، بومي، با برنامه، با تجربه و...

مديريريت استان گلستان بسان دفتر مشقيست با کاغذ کاهي رطوبت کشيده که شاگردان مردود شده به جاي اخراج از مدرسه با سرمشق هاي بيهوده و تکراري فرصت ديگري مييابند که به کلاس شبانه بروند شايد به دانشي در خور بازگشت به کلاس روزانه دست يابند و سرمشقي جديد اما تکراري را براي جهش به کلاس ديگر آغاز کنند. مدتي اين کاغذ کاهي رطوبت کشيده را بايد به حال خود گذاشت تا خشک شود و صداي خشخش آن مردم پوياي منطقه را بيدار کند تا سر بلند کنند و ضعيفترين استان کشور به لحاظ اقتصادي را به جايگاه بالاتر برسانند.

بدون استاندار هم چرخ استان گلستان به طور لنگلنگان و شايدهم بهترخواهد چرخيد.

محمد عرب

 

8

سلام ودرود. کربلاي جبهه هايادش بخير کهنه سربازان دفاع مقدس درهفته دفاع مقدس احساس غرور ميکنند چرا که باغيرت ديني و انقلابي و لبيک به نداي بنيانگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي و در دفاع از وطن و انقلاب وناموس پا در رکاب گذاشته و به عشق مولا ومقتدايمان ابا عبدالحسين،(ع)بسمت کربلاي معلي عازم نبرد ميشده جان برکف به قلب دشمن تادندان مسلح يورش برده وحماسه هاي به يادماندني خلق نمودند و دنيا نظاره گر رشادتهاي مثال زدني مردان بي ادعا بوده که در تاريخ کشور وجهان ثبت گرديد.

 

9

سلام و عرض ادب چه مسئلهي جالبي، تا به امروز نشنيده بودم در منطقه پسته هم داريم! اين مقاله رو براي خانمهاي انجمن کارآفريني ميفرستم شايد کسي مايل به سرمايهگذاري باشه.

 

نيکان آرخي

 

10

سلام ودرود. شعارجهاني حوزه کارگري، اول ايمني بعدکار، حال اين پرسش همواره در ذهنها وجود دارد که چرا اصول ايمني مورد توجه دست اندرکاران و پيمانکاران وصاحبان معادن قرارنمي گيرد تا جان پاکترين، صادقترين، زحمتکش ترين افراد جامعه حفظ شود. چه کسي بايد عاملين و مسببين حوادث مشابه را مجازات و وادار به رعايت اصولي ترين وضروريترين مقررات محيط کارگري نمايد.

 

11

سلام و ارادت اين كان ديگه چه واژه اي است كه در يادداشت آوردين همان معدن واژه مانوس و خوبي بود اصلا وقتي مطلب خونده ميشه كاملا تو ذوق ميزنه

 

12

سلام.واقعا بايد مسببين اين داستان معدن محاکمه بشن.فاجعه است

 

13

سلام

واقعاً نقد جدي در عملکرد اجتماعي سياسي و فرهنگي استانداري وارد هست، يکسري اقدامات بدون برنامه، کور و فقط با رويکرد  هيئتي و قرارگاهي کردن صورت گرفت که هيچ خروجي مثبت و حتي منفي هم نداشت!

 

14

به گل نشستن سمن ها، بي توجهي به مطالبات فرهنگي جوانان، تزلزل هويت و تنزل سرمايه هاي اجتماعي، بي توجهي به موضوع مکان هاي سوم، مهاجرت نخبگان فرهنگي از استان، حذف پژوهش و مطالعات فرهنگي، تشديد آسيب هاي اجتماعي(خشونت، مهاجرپذيري و...)  همه اين ها از جمله خروجي هاي مديريت اجتماعي استان در 3 سال اخير بوده است. اميدوارم در مديريت جديد واقعا توجه جدي به مديريت مسائل اجتماعي شود. در استان رابطه توسعه و مسائل اجتماعي معکوس است، هر چقدر مسئله بيماري هاي اجتماعي بيشتر شود برعکس در شاخص هاي توسعه عقب مي مانيم. بدون حل مسائل اجتماعي، توسعه همه جانبه پديد نخواهد آمد.