صداي مخاطبان گلشن مهر


پیام شهروندان |

 

1

کدوم برخورد جدي با چاه هاي غير مجاز اتفاق افتاده ؟ کدوم طرح کمک به حفظ سفره هاي آب هاي زيرزميني انجام شده؟ کدوم آمايش سرزميني اتفاق افتاده؟

 

2

يادداشت روز مولانا بسيار دلنشين و آموزنده بود.

 

3

سلام وقت بخير

خدا در قرآن ميفرمايد

ان الله لايغير مابقوم حتي يغيروا مابانفسهم

آيه اي که بيش از 15 سال است که در نوشته هايم از آن ياد کردم کاملا در مورد کشور ما، مسئولين ما و مردم ما صدق ميکند . ما براي طبيعت چه کرديم؟

در دل درختي که به ما در حفظ آب کمک ميکند از سيل جلوگيري ميکند. اکسيژن براي ما توليد ميکند فضاي سبز به ما ميدهد آتش روشن ميکنيم

البرز جنگل هيرکاني و زاگرس چه حال و روزي دارند؟

زاگرس تامين کننده و توليد کننده آب بخش بزرگي از سرزمين ايران است. زاگرس در چه حال و روزي هست.

درياي خزر به اين عظمت درگير انواع آلودگي هاي زيست محيطي وخشکي است. در ايران قريب 1 ميليون حلقه چاه مجاز و دوبرابر اين عدد چاه غير مجاز هست. ايران بسان چارسوزن يا صافي شده است که سراسر آن چاه وجود دارد. هرچه آب در زير زمين تا اعماق 400 متري وجود داشته بالا کشيده ايم. چاه يواشکي ميزنيم و از اينکه به نظر خودمون آبفا را دور زديم يا گول زديم کيف ميکنيم. نمي دانيم که به خود ضربه ميزنيم به آيندگان مان ضربه ميزنيم. در دل بيابان خوروبيابانک شالي ميکاريم. هندوانه وخربزه عرب ها وترکيه را توليد ميکنيم. توسعه پايدار کجاي زندگي ما قراردارد ؟ آب خوردن در بسياري از نقاط گلستان نيست اما هزاران هکتار شالي مي کاريم و وقتي صحبت از استفاده از آبياري هاي نوين و اصلاح الگوي کشت ميشود انگار حرفي نادرست گفته ايم. هنجارها جاي خود را دهه هاست به ناهنجاري ها داده است. کائنات فقط نظاره گر است به موقع انتقام خود را ميگيرد. فرونشست در تمام دشت هاي ايران رخ داده است. در فرودگاه ها زير ساختمان ها تونل ها اتوبان ها پل ها و...... فاجعه اي که با وجود سالها صحبت از آن هنوز  براي خيلي ها ناشناخته است.

مصيبت هاي تغيير اقليم همچنان در حال تکميل شدن هستند. بنظر نميرسد عزمي براي بهتر شدن وجود داشته باشد. روزي ميرسد که در گلستان هم نشود زندگي کرد. نگاه  مسئولين به محيط زيست خاک جنگل آب انرژي هاي تجديدپذير هم سياسي است والبته به سياست هم بي ربط نيست. ماداميکه در تحريم باشيم و از طرفي ناکارآمدي مديران باشد نميتوان اميدي به توقف اين تخريب ها و بهبود آنها داشت. بايد به فناوري هاي نو و روز دنيا نگاه جدي داشته باشيم.

 

4

سلام ودرود. ظاهرا با بررسيهاي فني فرونشستي رخ نداده و حادثه اتفاقي ناشي از زيرسازي نادرست آسفالت بوده است.

 

5

سلام. خداقوت، چقدر خوبه که  مکرر و در چند شماره پياپي و بويژه در همين روزها و روزهاي آتي،  به رفع هيجان زدگي از سياسيون و کانالهاي خبري و فعالين فضاي مجازي پرداخته بشه و همه بارهبري نظام و فرماندهي کل قوا همصدا باشند و ازخودتحقيري و يا ايجاد فشار رواني عليه قواي مسلح پرهيز داده بشوند.

 ارادت

 

6

سلام ودرود. از تحولات جنگ اسرائيل و مقاومت نتيجه اي جز برتري اطلاعاتي و جاسوسي رژيم اشغالگر وجود ندارد. درمدت يکسال اسرائيل توانست نيروهاي مقاومت را در رده هاي مختلف و سران بويژه حماس و حزب ا... را حذف فيزيکي نمايد و قريب50000نفر را بدون هيج مانعي در ميدان عمليات و جوامع جهاني به شهادت رساند.

 

7

سلام گزارش ناترازي هاي منابع و خوانش آثار بزرگان بويژه مولانا جالب و تاثر برانگيز بودند.  همت والاي شما در انتشار اين جريده ماندگار ستودني است. قابل تامل چه بسا راهگشا است.

 

8

هميشه ميگن براي رشد جامعه کتابخوان در کشور، بايد مسئول کتابخوان داشته باشيم. جديدترين کتابهايي که خوندن کدوم کتاب بوده؟و قاعدتا براي ارج گذاري به فرهنگ الزاما بايد مسئول فرهنگيِ فرهنگ دوست داشته باشيم. نظم نهادي دانش، و شعور جامعهشناسي معرفتي فرهنگ ميتونه براي رشد فرهنگ يک جامعه مهم باشه. اما خب متوليان هميشه خوش الحان صحبت کردند.

     شهري نژاد

 

9

سلام ودرود. بايد اذعان کرد که امورات کشور روي ريل درستي قرارندارد. تصميمات نسنجيده مديريت ا...بختکي و دخالت در امور ديگران و سختگيريهاي بي دليل اجتماعي وسياسي و...قطعا قطارحرکت کشورر ا از ريل خارج ميکند و در نتيجه اوضاع بهم ريخته خواهدشد و البته کم کم به نظرميرسد پيامهاي مردم ازسرناچاري دارد شنيده ميشود وکور سوي اميد از روزنه هاي تنگ و باريک ديده ميشود اماکارزار انتقام سخت مجدد ايران عزيزرا به سمت درگيري نظامي و لبه پرتکاه ميکشاند و احساس ميشود وضعيت از ايني که هست بدترشود .