اختلافات قومي، مانعي براي پيشرفت گنبدکاووس


یادداشت |

 علي کيان 

 

چهل و پنج سال و اندي از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي گذشت و فراز و فرودهاي بسياري را در اين مدت پشت سر گذاشتيم، سختي ها و مرارت هاي بسياري را متحمل شديم و از بسياري موانع با تمام مشکلات عبور کرديم اما نتيجه رضايت بخشي حاصل نشد که نشد. يازده دوره نماينده راهي مجلس کرديم و در دوازدهمين دوره انتخابات هم نمايندهاي مردمي را به بهارستان فرستاديم، در طول اين مدت خدمات فرمانداران و مسئولين بسياري را تجربه کرديم و تلاشهاي کم و بيششان را شاهد بوديم، اما باز هم نتيجه رضايتبخشي حاصل نشد. اما در طول اين سالها بايد بگوييم گنبد  درجا زده است و قدم موثري رو به جلو نداشتيم، به عينه ديديم بودجههايي که تاکنون به شهرستان ما تعلق گرفته يا هزينه نشده و يا اگر هم شده در جاي خودش نبوده و خروجي اين هزينهها و خدمات حاصل از آن چشمگير نبوده. متاسفانه تاکنون مسووليت اين عقبماندگي را هيچکس بهعهده نگرفته، و همهي مديران اين قصور و کمکاري را حاصل عملکرد ضعيف مديران قبلي تلقي نموده و به نوعي از مسئوليت بار اين عقبماندگي شانه خالي کردهاند.

بهراستي مشکل کجاست؟؟؟!!!

تا کي مردم اين منطقه پهناور و در واقع دومين شهرستان استان به لحاظ وسعت و جمعيتي ميبايست چوب قصور و کمکاري مسوولين کمتجربه و ناتوان را بخورند؟

تا کجا بايد پيش برويم و شاهد اختلافات قومي و جناحي باشيم؟

که بههيچوجه به صلاح مردم نيست ... و متاسفانه عدهي انگشتشماري آب را گلآلود کرده و از اين آب گل آلود، تنها فرصتطلبانِ منفعتطلب ماهي بگيرند؟

تا کي بودجهي شهرستان ما در جاهايي هزينه شود که نه تنها به نفع مردم منطقه نيست، بلکه دودش هم مستقيماً به چشم اين قشر مظلوم و سادهنگر برود ...؟!

اختلافات قوميتي حاصل از نزاع هاي بيارزشِ يک عده خاص، به مانند حنّاقي است که سالهاست  گلوي مردم منطقه را گرفته و ميفشرد و لحظه به لحظه عرصه را بر همگان تنگتر و تنگ تر ميکند. مطمئناً مردم از اين اوضاع به ستوه آمده و آستانه تحمل و کاسه صبرشان لبريز شده و بههيچوجه راضي به ادامهي اين اوضاع نيستند و از نتيجه اين اوضاع نابسامان در هراسند، اما توان سخن گفتن ندارند ... زيرا اميدي به حصول نتيجه ندارند ...!

بيشک ادامه اين منازعات قوميتي امنيت اين منطقه مرزي را به مخاطره انداخته و باعث اختلافات شديد قوميتي خواهد شد و حاصلي جز پسرفت ندارد و مسلماً به نفع توسعه اقتصادي منطقه نبوده و انسجام و يکپارچگي مردم را بهخطر خواهد انداخت  بنابر اين بهتر است با کنار گذاشتن اختلافات قومي راهي براي اصلاح وضع موجود بيابيم و گنبد را به سمت رفاه اقتصادي واجتماعي ببريم.

                       

فعال رسانهاي