صدای مخاطبان


پیام شهروندان |

 

صفحه مخاطبان

 

 

اميد که زنجير به پاي زن ايراني نباشد تا نقش آفريني کند در جامعه.

 

 

براستي استاد امامي عزيز، همواره جامعه خودشو يک گام به جلو برده

 

 

سلام ودرود. الحق والانصاف واقعيات رکود و يا نابودي کشت پنبه بيان شد. ليکن براي توسعه و رونق مجدد آن محققان، صاحب نظران، متوليان امور بايد راهکار عملياتي قابل اجرا ارائه دهند. يکي از راههاي مهم حمايت جدي دولت و موسسات مربوطه در تهيه نهادها، خريد تضميني با نرخ قابل قبول وصرفه اقتصادي براي کشاورز يعني اينکه کشت پنبه صرفه اش کمتر از شالي و گندم نباشد وگرنه تمام تلاشها درجهت احيا اين محصول ره به جايي نخواهد برد.

 

 

چه اطلاعات خوبي در گزارش مله ميدان بود. سپاس

 

 

خيلي عالي است توجه به انديشه هاي ناب حافظ

 

 

اينقدر که از آب وخاک نوشتم از کشاورزي سنتي نوشتم وگفتم از اسراف آب و هدر دادن آب ونابود کردن اون نوشتم از نابود کردن آينده فرزندانمان نوشتم از خشکي تالاب ها وتخريب جنگلها گفتم از لزوم اصلاح الگوي کشت از لزوم اجزاي طرح هاي آبخيزداري و ابخوان بجاي سد گفتم و از انجام طرح آمايش سرزميني گفتم وگفتم از حوزه فوق تخصصي خودم مراقبتهاي ويژه نگفتم. حوزه پزشکي مشکلات فراواني داره که بحثش اينجا نيست فقط بگم که اشتياقي براي خواندن پزشکي هم ديگر نيست اما حوزه آب وکشاورزي وخاک دهها بلکه صدها برابر با بحران هاي شديد روبروست. يادمه 10 سال پيش هم با رئيس جهاد کشاورزي و مسئول حوزه شاليکاري جهاد صحبت ميکردم  از نبود هيچ طرح و برنامه براي بهره وري مصرف اب و اصلاح الگوي کشت . آخرش به من گفتن شما دکتري برو دکتري تو بکن چقدر با کلاس هم صحبت کردن ما مسئوليتي داديم به کسانيکه ذره اي دغدغه اب ندارند دغدغه فرونشست زمين ونابودي ميراث آيندگان ندار . همين نماينده هاي عزيز چه نگاهي راجع به شاليکاري دارند ؟؟ فرياد ميرنند در مجلس که برنج بيشتري بکاريم. ما قادر به تامين برنج کل کشور هستيم !

با کدام اب؟؟کدام کشاورز از توليد برنج خودش با همه زحمات خودش راضيه ؟؟ استان گلستان درحال فرونشست است  استان گلستان در بسياري از روستاهاي خودش اب شرب نداره استان گلستان پر از مهاجر شده از همه جاي کشور هيچ نگاهي به توسعه پايدار وجود نداره  محيط زيست ما در گيرودار انواع آلودگي ها هست  شيميايي وگردوغبار و... نگاه مديران فقط توليد بيشتر هست با چه راندماني مهم نيست  توليد برق بيشتر با چه راندماني با چه ابزار توليدي با چه هزينه اي با چه روشي مهم نيست

ره نميداند قلاووزي کند

جان زشت او جهانسوزي کند

حکم چون در دست گمراهي فتاد

چاه پنداريد در چاهي فتاد

احمقان سرور شدستند وز بيم

عاقلان سرها کشيده در گليم

چند روز پيش بزرگداشت مولانا بود

اين چند بيت شعر گويي براي عصر حاضر سروده شده است اگر ما به انواع بحران ها گرفتار شديم نتيجه اينست که شايستگان بر منصب تصميم گيري واجراي نيستند سياست هاي غلط چه در تدوين وچه در اجرا وچه در پايش ونظارت باعث پديد آمدن انواع بحران هاي اقتصادي اجتماعي فرهنگي وزيست محيطي شده است.

خرد رهنماي وخرد دلگشاي

خرد دست گيرد به هردو سراي                     

  حيدر حسين نژاد 

 

 

سلام و درود. در دنياي امروز نظامهاي حکومتي به منافع کشور ميانديشند البته ساختارهاي فرهنگي وسياسي هم مد نظر قرار ميگيرد و در توسعه اقتصادي مناسبات جهاني نيز ديده ميشود متاسفانه در ايران حداقل دراستان خودمان پروژه هاي بزرگ زيربنايي و توسعه اي همچون بندرخشک، پتروشيمي، منطقه آزادو...سالهاست که بدون نتيجه در چرخه پيگيري قرار دارد و انتظار داريم که ازکشورهاي نوظهور منطقه عقب نمانيم.

 

 

 

فعالان اقتصادي ويرانگران جامعه بشري که در تقويت مصرف گرايي و نابودي طبيعت  در تلاش هستند  و از براي رسيدن به پول  آن مي کنند که نشايد  نظارت بر عملکرد اين جماعت شکمباره  چه دشوار ...

هر جا پاي اين جماعت شکمباره رسيد آنجا متعفن گرديد. اقتصاد و توسعه خود قصه اي است دردناک که عالمي را خاک نموده است و همچنان ميرود که تا آن نمايد که خواهد.

 

 

به اين حضرت استاد غرب زده که شيفته نظام سرمايه است بفرماييد حالا که ميخواهد قلمفرسايي نمايد  و راه و رسم اقتصادي را در اين ديار روشن سازد حداقل  دو تا کتاب در نقد اين نظام فاشيست بي رحم  مطالعه  کند بعد قلم در دست گيرد و هاي و هوي کند  مطالعه کتابهاي اربابان جديد جان پيلجر دکترين شوک يک کتاب از نائومي کلاين و... به وضوح مهمل گويي اين حضرت رو نشون ميدهد.

 

 

 

يادداشت فيلترينگ عالي بود